29. heinäkuuta 2011

Mitä kuuluu?

Kirjoitin tänne viimeksi alkutalvella. Sen jälkeen... ei ole tapahtunut juuri mitään. Olen viettänyt varsinaista hiljaiseloa verrattuna syksyyn ja talveen, jolloin opiskelin, kävin töissä, harrastin, erosin, muutin... Huh! Ehkäpä kevään ja kesän pieni suvantovaihe on tullut ihan tarpeeseen.


Viimeiset neljä kesääni voi tiivistää varsin kattavasti yhteen lauseeseen: Olin töissä. Tänä kesänä olen viettänyt hyvällä omallatunnolla viimeistä vapaata opiskelijakesää ja ottanut kaiken takaisin. Olen mökkeillyt ja mökkihöperöitynyt. Olen viritellyt uudelleen juoksuharrastusta, uinut pari tusinaa kertaa viidessä eri järvessä ja valloittanut kaksi niistä kumiveneellä. Olen pelannut mölkkyä, krokettia, petankkia, Aliasta juhannusaamuyönä ja lukuisia eeppisiä Scrabble-mittelöitä. Olen kaatunut pyörällä ja saanut elämäni laaja-alaisimmat asvaltti-ihottumat. Olen katsonut elokuvia ja kuunnellut äänikirjoja. Olen kastellut kukkia ja kirjoittanut gradua, molempia sitkeästi joka päivä. Ja tulostakin on tullut.


Lisäksi olen - ilmaistakseni asian äärimmäisen kliseisesti - etsiskellyt itseäni uudelleen. Olen opetellut asumaan taas yksin (kissakämppisten kanssa) ja löytänyt uudelleen joitakin asioita ja osia itsestäni, jotka olivat jääneet taka-alalle viime vuosien aikana. Olen löytänyt omat rutiinini ja tapani tehdä asioita.

Hieno kesä. Ja vielä se jatkuu.

2 kommenttia:

  1. Mukava kuulla sinusta pitkasta aikaa :) Toivon, etta itsensa etsiminen ei koskaan muutu kliseeksi, sen verran tarkeaa puuhaa se on.

    VastaaPoista
  2. Olipa mukava huomata, että olet palannut tänne! :)

    VastaaPoista